Telefonická psychoterapeutická pomoc

Psychoterapeutická pomoc na telefonu je samostatnou formou individuálního psychoterapeutického poradenství a je vhodnou alternativou pro klienty, kteří nechtějí nebo nemohou využít individuální terapie, (např. z důvodu dojíždění nebo i obavy z osobní návštěvy). Telefonická psychoterapie je možná jako jednorázová okamžitá pomoc, ale také jako opakovaná, či dlouhodobá a pravidelná psychoterapie

Telefonickou konzultaci je vždy nutné domluvit předem na konkrétní čas, v rámci daného dne. Délka konzultace se odvíjí od potřeb klienta, obvykle se však jedná o minimálně 30, maximálně 60 minut.



Důležité! I na telefonický rozhovor je vhodné najít si klidné místo, kde se budete moci uvolnit a nebudete se bát otevřeně mluvit o svém problému. 

Výhody telefonické psychoterapie?

  • časová flexibilita
  • oproti online formě terapie nemusíte mít kvalitní internetové připojení 
  • anonymita
  • okamžitá podpora v momentě kdy ji potřebujete
  • Konzultace po telefonu mohou být vhodným doplněním setkání individuální terapie, zvláště pokud jste časově vytížení a na cestách.

Co je třeba ještě dodat

Častým důvodem, proč se lidé neodhodlají k návštěvě psychologa či psychoterapeuta, jsou obavy z reakce okolí. Vyhledat psychologickou pomoc je ještě pořád v Česku vnímáno jako něco nepatřičného, jako známka slabosti, a přitom tomu tak vůbec není. Vysvětlujte to však svému okolí! Bydlíte v malém městě nebo na venkově, kde se všichni znají? Nebo jste úspěšný a známý člověk a bojíte se, že by návštěva psychoterapeuta ohrozila vaší kariéru? Už žádný strach z pomluv! Psychoterapeutické poradenství po telefonu může být tím pravým prvním krokem k odborné pomoci!  

Určitě vás může napadnout, že tato forma poradenství nemůže být natolik účinná jako osobní návštěva. Ano, chybí zde osobní kontakt mezi terapeutem a klientem, ale kvalita terapie ve své podstatě tím není ohrožena. Každý člověk je jedinečný a proto každému může vyhovovat a pomoct jiná podoba terapeutického rozhovoru.